Цей довідник ні за яких умов не може замінити кваліфікованого лікаря і не призначений для того, щоб в його відсутність ставити діагноз і призначати лікування. Але інформація, зібрана на цих сторінках, дуже корисна кожному, оскільки просвітництво не може принести шкоду. А обширена інформація по профілактиці допоможе уникнути багатьох хвороб.

Медикаментозний дерматит

У сучасній дерматології Медикаментозний дерматит також називають лікарським дерматитом. Він може бути викликаний зовнішнім застосуванням медикаментів. Наприклад, Настоянкою йоду, ртутними мазями, препаратами сірки, скипидаром та ін З лікарських препаратів, застосовуваних внутрішньо і парентерально, найбільш часто Медикаментозний дерматит виникає при використанні в лікуванні новокаїну, сульфаніламідів, амідопірину, антибіотиків, аміназину, препаратів миш'яку і барбітуратів. 

Сприяючим чинником у виникненні медикаментозного дерматиту служить сенсибілізації організму до різних ліків. Вона може розвиватися в результаті довгостроково і частого застосування лікарських засобів або постійного контакту з медикаментами (в фармацевтів, провізорів та медичних працівників). Ризик розвитку дерматиту в зв'язку з прийомом медикаментів підвищено в осіб у спадковою схильністю, харчової алергії, алергічними захворюваннями (бронхіальна астма, атопічний дерматит, поліноз), грібковими захворюваннями.


Симптоми медикаментозного дерматиту

При розвитку медикаментозного дерматиту на шкірі виникають ділянки почервоніння, набряклість або лущення, можлива поява пухирців, вузликів, мокнутие. Висипання можуть супроводжуватися відчуттям дискомфорту в уражених ділянках шкіри, свербінням або печінням.

При зовнішньому застосуванні медикаментів Медикаментозний дерматит розвивається за типом контактного дерматиту, тобто тільки на тих ділянках шкіри, де наносився лікарський препарат.

При прийомі медикаментів всередину або їх внутрішньом'язовому введення може спостерігатися так звані фіксовані Медикаментозний дерматит, коли після нового застосування препарату зміни виникають на тих же ділянках шкіри, що й колись. Однак при кожному рецидиві дерматиту вогнища ураження шкіри стають більш обшірними і з'являються нові ділянки ураження.

Найбільш важко протікає дерматит, викликані внутрішньовенним введенням препарату. У ЦИХ випадках ураження шкіри носить більш поширений характер, запальна реакція більш виражена, порушується загальний стан пацієнта.

Характерна клінічна картина дерматиту та його зв'язок із застосуванням певного лікарського препарату дозволяють дерматолога припустити діагноз медикаментозного дерматиту вже на першій консультації. Диференціюють такий дерматит насамперед ось друга видів дерматиту і ось екземи.


Лікування медикаментозного дерматиту

Основу лікування становить термінова відміна викликав його препарату. Для більш швидкого виведення лікарського препарату з організму призначають Рясне питво, сечогінні та проносні препарати. Для зняття ознак запалення внутрішньовенно водять 10% хлористий кальцій.

Пацієнту слід чітко пам'ятати який саме лікарський препарат став причиною появи дерматиту і обов'язково попереджувати про це лікаря. В іншому випадку, при повторному призначенні та застосуванні препарату, симптоми дерматиту виникнуть знову.


Category: Захворювання шкіри

Comments (Прокоментуй!)

There are no comments yet. Why not be the first to speak your mind.

Leave a Reply